mandag den 23. februar 2015

Øvelse gør mester

Da jeg lige var rundet de 20 år, købte jeg et brevkursus i frihåndstegning. En succes blev det ikke, og det var ikke materialets skyld. De første 2 af 20 lektioner gennemførte jeg. Længere kom jeg ikke, for det tog lang tid og krævede megen brug af et viskelæder at at løse opgaverne. Mit udbytte blev, at jeg fik de resterende 18 kursushæfter tilsendt samt en pligt til at indbetale en masse penge.

Med denne tilståelse vil jeg pointere, at det ikke er nok at betale kursusgebyr og møde hver gang. Uden noget hjemmearbejde kommer man ikke langt nok. Rutinen kommer, når man for sig selv ved sin egen computer gentager de opgaver, der blev præsenteret.

På et kursus bliver man præsenteret for noget, og der bliver givet anvisninger og forklaringer. Indlæringen sker hjemme hos sig selv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar